Nabídka lékárniček pro kanceláře a výrobní prostory – zajištění 1. pomoci zaměstnancům. Nutnost pro vaši firmu z hlediska BOZP a PO.
VL-200 Výbava
lékárničky pro administrativní prostory Pozor - koncová cena !!! |
VL-460 Výbava
lékárničky pro výrobní prostory |
Závěsná
lékárnička DL 200 bez vybavení |
Závěsná
lékárnička LD460 |
ZC-
Autolékárnička v plastové krabičce |
ZC1-Krabička první záchrany při popálení,
opaření |
ZC2-Náplast na
spálení 65x50 mm 2 ks |
Dodávky zajištuje: Jiří Syrový, tel. office: 775 309 288, e-mail jiri.syrovy@unet.cz
Příloha: Podrobný výklad
Otázka vybavení lékárniček, podrobný výklad
Legislativa
Náplně
lékárniček
Každý
zaměstnavatel má
zákonnou povinnost přijímat opatření pro případy poskytování první pomoci.
Zákoník práce, účinný od 01.01.2007 tuto povinnost stanoví tak, že Zaměstnavatel
je povinen zajistit a určit podle druhu činnosti a velikosti pracoviště potřebný
počet zaměstnanců, kteří organizují poskytnutí první pomoci, zajišťují přivolání
zejména zdravotnické záchranné služby, je povinen zajistit zaměstnancům
poskytnutí první pomoci. Při poskytování první pomoci spolupracuje se zařízením
poskytujícím pracovně lékařskou péči.
Z tohoto lze odvodit povinnost zajistit odpovídající vybavení a rozmístění
lékárniček a zajištění proškolení osob, které budou schopny poskytovat
odpovídající první pomoc.
Zaměstnavatel musí zajistit ve spolupráci se zařízením poskytujícím závodní preventivní péči, jejich vyškolení a vybavení v rozsahu odpovídajících rizikům vyskytujících se na pracovišti. Způsoby poskytnutí první pomoci by však měli znát i ostatní zaměstnanci a měli by být součástí školení bezpečnosti práce těchto zaměstnanců. V některých případech je toto seznámení vyžadováno přímo předpisem, např. pro zaměstnance, u nichž je prováděno školení ve smyslu vyhlášky ČÚBP č.50/1978 Sb., v platném znění §4-pracovníci poučení, neboť zde je mimo jiné požadováno seznámení s poskytováním první pomoci při úrazu elektrickým proudem. Mnozí zaměstnavatelé vědí o povinnosti vyplývají ze Zákoníku práce o nutnosti vybavovat pracoviště lékárničkou pro poskytnutí první pomoci v případě vzniku úrazu a jiných nenadálých vážných událostí.
Často se však ptají, který předpis udává, čím musí a čím může být firemní lékárnička vybavena.
Rozsah vybavení lékárniček byl dříve stanoven v ON 846635 ( poslední znění
z roku 1989 ).
Jenže oborové
normy byly zákonem č. 142/1992 Sb. o technických normách, v aktuálním znění,
dnem 31.12.1993 zrušeny bez náhrady. A tak dnes není nikde
uvedeno, jakým materiálem má být zdravotnická lékárnička vybavena. Výjimku tvoří
pouze moto a autolékárničky do všech vozidel včetně požárních. Tedy pro „běžné“
firemní provozy neexistuje žádný právní ani technický předpis, který by určoval
vybavení lékárniček na pracovištích.
Vybavení lékárniček by mělo být stanoveno dle rizik vznikající při pracovní činnosti na pracovišti firmy. Základní povinnost každého zaměstnavatele je zjišťovat a hodnotit rizika vznikající při práci. Jedním z opatření, která na základě provedených zhodnocení rizik vzniknou, musí být stanovení potřebného vybavení lékárniček, jejich rozmístění a způsob prověřování jejich dovybavování a obměňování léků a jiných prostředků.
Při stanovení vybavení firemní lékárničky by mělo být spolupracováno
s lékařem závodní preventivní péče, kterého má mít každý zaměstnavatel smluvně
zajištěného, neboť zákon o péči zdraví lidu stanovuje povinnost zajistit závodní
preventivní péči pro své zaměstnance každé firmě.
Možným
vodítkem pro vybavení lékárniček na pracovištích zvláště tam, kde nedochází
k velkému výskytu rizik a nebo k výskytu speciálních rizik práce, zůstává
vybavení uvedené v již výše zmíněné ON.
Pravdou je, že tam byly uvedeny prostředky, které existovaly v době vzniku
normy, a proto bylo nutné je nahradit současnými prostředky pro stejný účel.
Z těchto důvodů jsme připravili 3 základní druhy vybavení lékárniček .
Liší se od sebe počtem i druhem zdravotního materiálu a prostředků první
pomoci. Při umisťování lékárniček musíme mít na paměti, že dostupnost
lékárniček nesmí být omezena uzavřením jednoho pracoviště, a tím znemožněn
přístup k lékárničce jiným zaměstnancům. V zásadě lze říci, že každý
zaměstnanec musí mít vždy zajištěn přístup k lékárničce během pracovní doby.
Vybavení VL 200 - Vhodné pro kancelářské prostory a do 25 zaměstnanců
Vybavení VL460 - Vhodné pro výrobní prostory, dílny do 50 zaměstnanců
Cestovní lékárnička s vybavením pro školy, školky, organizované skupiny do 30 osob.